Do głównych zmian, które rzucą się w oczy największemu laikowi tematu zaliczają się:
- 3 nowe miasta - Wenecja, Graz oraz Klagenfurt,
- regulowany wirtualny fotel kierowcy,
- ograniczenie prędkości na danej drodze jest pokazywane na doradcy drogowym,
- zmodernizowane menu w grze.
Zmiany w rozgrywce:
- możliwość sprzedawania i przenoszenia garaży
- aktywny tempomat
- poprawiono błędy w wyświetlaniu znaku ADR w ofertach pracy
- naprawiono animację drogi na mapie w interfejsie użytkownika
- wsparcie dla resetujących się ustawień lusterek
- naprawiono błędy w interfejsie użytkownika
- naprawiono błędy w menu gry
- chwilowe wyświetlanie spalania jest wyświetlane w l/100km jeśli pojazd jest w ruchu
- podczas używania jednostek mili lub galonów spalanie przeliczane jest w galonach na mile
- automatycznie generowany układ h-shifter
- wskaźnik retardera świeci się teraz podczas jego automatycznego użycia
- naprawiono opóźnienie otrzymania mandatu za jazdę pod prąd
- poruszanie się kamerą po kabinie ma teraz wpływ na widok w lusterkach
Symulacja:
- środek grawitacji ładunku wpływa na środek grawitacji naczepy
- dodano w opcjach suwak dotyczący stabilności naczepy
- naprawiono toczenie się piątego koła
- zmodyfikowane wagi w filtrowaniu zawieszenia
Pojazdy:
- Scania: naprawiono odwzorowania na desce rozdzielczej, zmieniono lusterka,
- Stralis: naprawiono złe odbicia,
- Hiway: naprawiono moment obrotowy silnika,
- Volvo 2012: usunięto progi z domyślnych ustawień, naprawiono zniekształcone lusterko,
- Volvo FH-16: naprawiono dziury,
- Man: naprawiono dziurę,
- Renault Magnum: naprawiono malowanie Blade,
- DAF XF: ulepszono wewnętrzne lusterka.
Modele:
- prawidłowa szczegółowość tekstury roślinności jest wybrana dla prefabów,
- prawidłowa szczegółowość tekstury roślinności tylko dla dróg ze środkowym pasem terenu,
- dodano podporę dla 3 balustrad po każdej stronie drogi,
- dodano zasady ruchu drogowego dla końca skrzyżowania do kilku prefabów,
- dodano kilka wariantów dla austriackich bramek wjazdowych,
- dodano do prefabów zasadę "końca skrzyżowania" dla autostrad, aby prawidłowo anulować wcześniejsze ewentualne ograniczenia prędkości,
- dodano zasadę ruchu drogowego "końca skrzyżowania" dla stacji benzynowych,
- naprawiono wierzchołki, informacje AI i punkty terenu w różnych prefabach,
- naprawiono prefab z profilami semaforów na krzyżówkach,
- naprawiono prefab z nawigacją zakrętów na rondzie,
- naprawiono prefab z punktami mapy na krzyżówkach,
- naprawiono prefab z lokalizatorami AI na krzyżówkach,
- naprawiono prefab z nawigacją zakrętów na rozjazdach (rozwidleniach),
- naprawiono toczenie się AI na zakrętach w kilku prefabach,
- zoptymalizowano modele AI: Boxer i Opalin,
- ulepszono obszar deszczu na małych stacjach benzynowych,
- usunięto przestarzały wygląd z kilku prefabów.
Kod gry:
- ulepszono wykrywanie limitu prędkości,
- nazwy miast mogą być dostarczone jako parametr dla komendy "goto",
- włączono renderowanie przystawki elementu modelu do cieni i odbić,
- wyłączono normalne mapy na kołach ciągników AI,
- kilka ulepszeń w obsłudze zarówno DirectX i OpenGL,
- naprawiono funkcję Alt+Tab po zmianie ustawień graficznych w trybie DirectX,
- naprawiono błąd podczas wychodzenia z gry, kiedy inna kopia gry jest już uruchomiona,
- log gry zawiera więcej informacji o wykorzystaniu sterownika dla interfejsu myszy,
- ikony usług nie są pokazywane na przedmiotach, na których ustawiono flagę,
- prawidłowa obsługa wariantów prefabu podczas generowania roślinności,
- dodatki mogą być teraz ukryte, kiedy renderujemy kilka specyficznych widoków (np.wewnątrz specyficznych lusterek),
- naprawiono definicje tablicy rejestracyjnej dla kilku miast,
- wszystkie potrzebne akcesoria pojazdów ciężarowych (AI) są renderowane,
- wsparcie dla specjalnego formatu tablicy rejestracyjnej dla autobusów,
- wsparcie dla tła różnych tablic rejestracyjnych dla ciągników,
- oczyszczono geometrie fizyczną dla generowanych dróg i kilku prefabów w celu polepszenia zachowania fizyki,
- zapobieżono wystąpieniu błędu jeśli są brakujące miasta lub miasta bez żadnych marek, kiedy przychodzi początkowy mail "diler odblokowany" - TSM mod,
- zapobieżono wystąpieniu błędu jeśli log kierowcy zawiera miasta z modyfikacji, która została usunięta,
- naprawiono stan ciągników: Man, Stralis i Streamline po usunięciu modyfikacji na akcesoria,
- naprawiono błąd kiedy próbowano sprzedać ciągnik, którego wyposażenie kabiny ma braki w skutek usunięcia modyfikacji,
- naprawiono błąd na ekranie zarządzania kiedy sortujemy go według nazw miast, gdy brakuje ów miasta w skutek usunięcia modyfikacji.
Sztuczna inteligencja:
- limit prędkości nie resetuje się dopóki nie skończy się skrzyżowanie,
- dodano wsparcie dla flag "bez ciężarówek" do prefabów. Ciężarówki nie są dopuszczone do wjeżdżania lub tworzenia się na elementach z flagą "bez ciężarówek",
- lepsza obsługa dla sytuacji, kiedy limit prędkości nie jest zdefiniowany,
- usunięto limit prędkości pojazdu kiedy odpowiedni przepis się skończył,
- przyjęto pozamiejskie pasy drogowe jeśli nie wszystkie części drogi są wewnątrz obszaru miasta,
- użyto średniej zamiast maksymalnej liczby pasu drogowego, gdy ustala się aktualną gęstość tworzenia pojazdów,
- pojazdy AI włączają lub wyłączają swoje światła na podstawie aktualnych warunków oświetlenia zamiast pory dnia,
- zapobieżono wyprzedzaniu w pobliżu wypadków drogowych w przeciwnym kierunku,
- pojazdy drogowe używają teraz domyślnej skrzyni biegów,
- ustawiono moment obrotowy silnika dla ciężarówek AI,
- wyłączony ruch drogowy dla pozycji prefabu podłączonego tylko do 1 lub wielu pozycji "bez ruchu drogowego",
- wsparcie dla obsługi zasad znaków drogowych, których nie umieszczono na pozycjach z włączonym ruchem drogowym,
- zmniejszono przedział wielkości prędkości pasu drogowego w celu obniżenia liczby wolnych pojazdów na autostradzie,
- oczekiwanie na pojazd z wysokim priorytetem także w przypadku końca skrzyżowania,
- zapobieżono tworzeniu nowych pojazdów w pobliżu pojazdów wyprzedzających się na niewłaściwym pasie ruchu podczas całego procesu wyprzedzania,
- naprawiono błąd, gdy przejeżdżający gracz nie był wykrywany w przypadku wielu pojazdów wewnątrz skrzyżowania,
- naprawiono nawigację ruchu drogowego w przypadkach, kiedy nie były dostępne ścieżki do jednego lub wielu sąsiadów,
- naprawiono zbyt częste korzystanie ze ścieżek o niskim prawdopodobieństwie,
- naprawiono wykrywanie pozycji współpracujących ze znakami drogowymi,
- naprawiono obsługę pasów rozdzielających,
- naprawiono korzystanie z kierunkowskazów oraz łączenie pasu dla francuskich, polskich i austriackich bramek poboru opłat,
- naprawiono obliczanie odległości gracza dla ścieżek cyklicznych,
- naprawiono pojazdy nie znajdujące poprawnych ścieżek na rondach,
- naprawiono obsługę priorytetu zasad,
- naprawiono obsługę skrzyżowań na rondach,
- naprawiono obsługę zasad dla pozycji niewłaściwej drogi,
- naprawiono tworzenie nowych pojazdów na niepołączonych pozycjach w kilku przypadkach,
- naprawiono zderzanie się pojazdów AI próbujących poruszać się przed możliwym procesem wznowienia jazdy,
- naprawiono śledzenie aktywnego pasa ruchu,
- naprawiono nawigację pojazdów do pozycji, które nie były dostępne dla nich w kilku przypadkach,
- naprawiono obsługę informacji o zastosowaniu kierunkowskazów na prefabach,
- naprawiono pojazdy AI poruszające się zbyt wolno na zewnętrznych pasach w kilku przypadkach,
- podrasowano prędkość pasa dla wolnych pojazdów,
- polepszono obsługę zablokowanych graczy,
- polepszono łączenie pasa,
- polepszono obsługę państwowych limitów prędkości,
- polepszono obsługę kolizji,
- polepszono obsługę priorytetu skrzyżowania,
- polepszono obsługę przyspieszenia,
- zwiększono karę nawigacji dla niepołączonych pozycji, dlatego nie są one wybierane jeśli jest lepsze rozwiązanie,
- więcej poprawek AI.
Dźwięki:
- wyważono głośność dźwięków wszystkich ciągników,
- zredukowano głośność deszczu wewnątrz kabiny,
- dodano dźwięk wiatru podczas jazdy na zewnątrz pojazdu,
- nowe dźwięki dla lasu,
- nowe dźwięki fabryk,
- zmieniono dźwięk otoczenia w pobliżu miast.
Edytor map:
- naprawiono liczbę znaków drukowanych przez komendę "g_item_count",
- zapewniono powiadomienie o automatycznym zapisie i dopuszczono, aby powiadomienie było odroczone,
- załadowana mapa po automatycznym zapisie zachowuje się tak jak normalna mapa,
- naprawiono interakcję pomiędzy zoomowaniem przy użyciu kółka w myszce, a zoomowaniem i zmianą prędkości lotu,
- okno nakładki mapy obsługuje wielozaznaczenie,
- zawartość przeglądarki pokazuje informacje dla obecnego widoku i wariantu,
- polepszono obsługę zawartości menu dla wyłączonych akcji,
- poprawki w edytorze znaku,
- obcięte nazwy modeli w oknie modelu,
- edytowalny model znaku nie może być dodany do mapy,
- naprawiono inicjalizację interfejsu użytkownika w edytorze znaku,
- usunięto pole wyboru prędkości w mieście z pozycji okna miasta,
- dostrojone kolory w zawartości przeglądarki,
- wsparcie dla kolekcji znaczników w zawartości przeglądarki,
- naprawiono zamykanie się okna szukającego wszystkich odnośników,
- naprawiono pokazywanie aktywów roślinności w zawartości przeglądarki,
- edytowalne okno znaku ma pozycję i rotację pola edycji,
- dopuszczono do mieszanego wyboru edytowalnych i nieedytowalnych znaków,
- rotacja pojedynczego przedmiotu odbywa się w przestrzeni lokalnej,
- kopiowanie i wklejanie w konsoli nie zakłóca operacji kopiowania w edytorze,
- usunięto przestarzałe pole wyboru "bez ciężarówek",
- dodano pozycje obszaru ruchu dla określenia lokalnych zasad dla AI,
- tylko zasady z kompatybilnymi nazwami są pokazywane w oknie obszaru ruchu,
- okno z pozycją obszaru ruchu pokazuje nazwę zasady zamiast znaku jeśli nazwa jest dostępna,
- polepszono renderowanie zapowiedzi w zawartości przeglądarki,
- edytor znaku jest zamknięty przed odświeżeniem znaku,
- w edytorze znaku pokazywane są wartości RGB zamiast BGR,
- naprawiono anulowanie dla pozycji prefabów,
- dodano anulowanie dla okna węzła,
- polepszono zarządzanie kolekcjami,
- polepszono funkcję przeciągnij i upuść,
- operacja zastąpienia obsługuje teraz wyglądy i warianty prefabu,
- nazwy państw są pokazywane jako zlokalizowane w oknie węzła,
- plik wsadowy zastępujący komendę obsługuje teraz pojedynczy wpis ze znakiem " * " w celu oznaczenia wszystkich sektorów,
- plik wsadowy może również zastąpić warianty i wyglądy prefabu,
- polepszono obsługę precyzji kilku obliczonych wartości, aby zredukować ilość niepotrzebnych zmian w plikach mapy podczas przyszłych przebudów tej mapy.
Tworzenie modyfikacji:
- wsparcie dla różnych rozmiarów kół,
- zwyczajne nazwy dla przekładni w skrzyni biegów,
- znacznie wzrosła liczba miast obsługiwanych przez mapę w interfejsie użytkownika,
- maksymalny czas jazdy i czas spania są skonfigurowane w pliku "economy data",
- dodano tolerancję dla wykroczenia po przejechaniu na czerwonym świetle w pliku "police data",
- odporność powietrzna i tarcie są skonfigurowane w pliku "physics.sii"
- zmieniono nazwę kilku zasad drogowych w stosunku do obszarów miasta.
Autor tłumaczenia: Finder
Jak widzimy zmian jest ogrom, to tylko pokazuje jak SCS wspiera grę! Niestety wprowadzając wszystkie zmiany od nowa, podobnie jak kiedyś wszystkie mapy nie działają, więc pozostaje uzbroić się w cierpliwość i czekać na ich dostosowanie do obecnej wersji gry.
Super opis, dzięki wielkie!
OdpowiedzUsuń