niedziela, 3 sierpnia 2014

Patch 1.11 oficjalnie wydany!

Aktualizacja oznaczona numerem 1.11 była jedną z największych, bowiem wniosła do gry ponad 170 udogodnień! Postaram się je pokrótce opisać.

Do głównych zmian, które rzucą się w oczy największemu laikowi tematu zaliczają się:
  • 3 nowe miasta - Wenecja, Graz oraz Klagenfurt,
  • regulowany wirtualny fotel kierowcy,
  • ograniczenie prędkości na danej drodze jest pokazywane na doradcy drogowym,
  • zmodernizowane menu w grze.
Zmiany w rozgrywce:
  • możliwość sprzedawania i przenoszenia garaży
  • aktywny tempomat
  • poprawiono błędy w wyświetlaniu znaku ADR w ofertach pracy
  • naprawiono animację drogi na mapie w interfejsie użytkownika
  • wsparcie dla resetujących się ustawień lusterek
  • naprawiono błędy w interfejsie użytkownika
  • naprawiono błędy w menu gry
  • chwilowe wyświetlanie spalania jest wyświetlane w l/100km jeśli pojazd jest w ruchu
  • podczas używania jednostek mili lub galonów spalanie przeliczane jest w galonach na mile 
  • automatycznie generowany układ h-shifter
  • wskaźnik retardera świeci się teraz podczas jego automatycznego użycia
  • naprawiono opóźnienie otrzymania mandatu za jazdę pod prąd
  • poruszanie się kamerą po kabinie ma teraz wpływ na widok w lusterkach



Symulacja:

  • środek grawitacji ładunku wpływa na środek grawitacji naczepy
  • dodano w opcjach suwak dotyczący stabilności naczepy
  • naprawiono toczenie się piątego koła
  • zmodyfikowane wagi w filtrowaniu zawieszenia
Pojazdy:
  • Scania: naprawiono odwzorowania na desce rozdzielczej, zmieniono lusterka,
  • Stralis: naprawiono złe odbicia,
  • Hiway: naprawiono moment obrotowy silnika,
  • Volvo 2012: usunięto progi z domyślnych ustawień, naprawiono zniekształcone lusterko,
  • Volvo FH-16: naprawiono dziury,
  • Man: naprawiono dziurę,
  • Renault Magnum: naprawiono malowanie Blade,
  • DAF XF: ulepszono wewnętrzne lusterka.
Modele:
  • prawidłowa szczegółowość tekstury roślinności jest wybrana dla prefabów,
  • prawidłowa szczegółowość tekstury roślinności tylko dla dróg ze środkowym pasem terenu,
  • dodano podporę dla 3 balustrad po każdej stronie drogi,
  • dodano zasady ruchu drogowego dla końca skrzyżowania do kilku prefabów,
  • dodano kilka wariantów dla austriackich bramek wjazdowych,
  • dodano do prefabów zasadę "końca skrzyżowania" dla autostrad, aby prawidłowo anulować wcześniejsze ewentualne ograniczenia prędkości,
  • dodano zasadę ruchu drogowego "końca skrzyżowania" dla stacji benzynowych,
  • naprawiono wierzchołki, informacje AI i punkty terenu w różnych prefabach,
  • naprawiono prefab z profilami semaforów na krzyżówkach,
  • naprawiono prefab z nawigacją zakrętów na rondzie,
  • naprawiono prefab z punktami mapy na krzyżówkach,
  • naprawiono prefab z lokalizatorami AI na krzyżówkach,
  • naprawiono prefab z nawigacją zakrętów na rozjazdach (rozwidleniach),
  • naprawiono toczenie się AI na zakrętach w kilku prefabach,
  • zoptymalizowano modele AI: Boxer i Opalin,
  • ulepszono obszar deszczu na małych stacjach benzynowych,
  • usunięto przestarzały wygląd z kilku prefabów.
Kod gry:
  • ulepszono wykrywanie limitu prędkości,
  • nazwy miast mogą być dostarczone jako parametr dla komendy "goto",
  • włączono renderowanie przystawki elementu modelu do cieni i odbić,
  • wyłączono normalne mapy na kołach ciągników AI,
  • kilka ulepszeń w obsłudze zarówno DirectX i OpenGL,
  • naprawiono funkcję Alt+Tab po zmianie ustawień graficznych w trybie DirectX,
  • naprawiono błąd podczas wychodzenia z gry, kiedy inna kopia gry jest już uruchomiona,
  • log gry zawiera więcej informacji o wykorzystaniu sterownika dla interfejsu myszy,
  • ikony usług nie są pokazywane na przedmiotach, na których ustawiono flagę,
  • prawidłowa obsługa wariantów prefabu podczas generowania roślinności,
  • dodatki mogą być teraz ukryte, kiedy renderujemy kilka specyficznych widoków (np.wewnątrz specyficznych lusterek),
  • naprawiono definicje tablicy rejestracyjnej dla kilku miast,
  • wszystkie potrzebne akcesoria pojazdów ciężarowych (AI) są renderowane,
  • wsparcie dla specjalnego formatu tablicy rejestracyjnej dla autobusów,
  • wsparcie dla tła różnych tablic rejestracyjnych dla ciągników,
  • oczyszczono geometrie fizyczną dla generowanych dróg i kilku prefabów w celu polepszenia zachowania fizyki,
  • zapobieżono wystąpieniu błędu jeśli są brakujące miasta lub miasta bez żadnych marek, kiedy przychodzi początkowy mail "diler odblokowany" - TSM mod,
  • zapobieżono wystąpieniu błędu jeśli log kierowcy zawiera miasta z modyfikacji, która została usunięta,
  • naprawiono stan ciągników: Man, Stralis i Streamline po usunięciu modyfikacji na akcesoria,
  • naprawiono błąd kiedy próbowano sprzedać ciągnik, którego wyposażenie kabiny ma braki w skutek usunięcia modyfikacji,
  • naprawiono błąd na ekranie zarządzania kiedy sortujemy go według nazw miast, gdy brakuje ów miasta w skutek usunięcia modyfikacji.
Sztuczna inteligencja:
  • limit prędkości nie resetuje się dopóki nie skończy się skrzyżowanie,
  • dodano wsparcie dla flag "bez ciężarówek" do prefabów. Ciężarówki nie są dopuszczone do wjeżdżania lub tworzenia się na elementach z flagą "bez ciężarówek",
  • lepsza obsługa dla sytuacji, kiedy limit prędkości nie jest zdefiniowany,
  • usunięto limit prędkości pojazdu kiedy odpowiedni przepis się skończył,
  • przyjęto pozamiejskie pasy drogowe jeśli nie wszystkie części drogi są wewnątrz obszaru miasta,
  • użyto średniej zamiast maksymalnej liczby pasu drogowego, gdy ustala się aktualną gęstość tworzenia pojazdów,
  • pojazdy AI włączają lub wyłączają swoje światła na podstawie aktualnych warunków oświetlenia zamiast pory dnia,
  • zapobieżono wyprzedzaniu w pobliżu wypadków drogowych w przeciwnym kierunku,
  • pojazdy drogowe używają teraz domyślnej skrzyni biegów,
  • ustawiono moment obrotowy silnika dla ciężarówek AI,
  • wyłączony ruch drogowy dla pozycji prefabu podłączonego tylko do 1 lub wielu pozycji "bez ruchu drogowego",
  • wsparcie dla obsługi zasad znaków drogowych, których nie umieszczono na pozycjach z włączonym ruchem drogowym,
  • zmniejszono przedział wielkości prędkości pasu drogowego w celu obniżenia liczby wolnych pojazdów na autostradzie,
  • oczekiwanie na pojazd z wysokim priorytetem także w przypadku końca skrzyżowania,
  • zapobieżono tworzeniu nowych pojazdów w pobliżu pojazdów wyprzedzających się na niewłaściwym pasie ruchu podczas całego procesu wyprzedzania,
  • naprawiono błąd, gdy przejeżdżający gracz nie był wykrywany w przypadku wielu pojazdów wewnątrz skrzyżowania,
  • naprawiono nawigację ruchu drogowego w przypadkach, kiedy nie były dostępne ścieżki do jednego lub wielu sąsiadów,
  • naprawiono zbyt częste korzystanie ze ścieżek o niskim prawdopodobieństwie,
  • naprawiono wykrywanie pozycji współpracujących ze znakami drogowymi,
  • naprawiono obsługę pasów rozdzielających,
  • naprawiono korzystanie z kierunkowskazów oraz łączenie pasu dla francuskich, polskich i austriackich bramek poboru opłat,
  • naprawiono obliczanie odległości gracza dla ścieżek cyklicznych,
  • naprawiono pojazdy nie znajdujące poprawnych ścieżek na rondach,
  • naprawiono obsługę priorytetu zasad,
  • naprawiono obsługę skrzyżowań na rondach,
  • naprawiono obsługę zasad dla pozycji niewłaściwej drogi,
  • naprawiono tworzenie nowych pojazdów na niepołączonych pozycjach w kilku przypadkach,
  • naprawiono zderzanie się pojazdów AI próbujących poruszać się przed możliwym procesem wznowienia jazdy,
  • naprawiono śledzenie aktywnego pasa ruchu,
  • naprawiono nawigację pojazdów do pozycji, które nie były dostępne dla nich w kilku przypadkach,
  • naprawiono obsługę informacji o zastosowaniu kierunkowskazów na prefabach,
  • naprawiono pojazdy AI poruszające się zbyt wolno na zewnętrznych pasach w kilku przypadkach,
  • podrasowano prędkość pasa dla wolnych pojazdów,
  • polepszono obsługę zablokowanych graczy,
  • polepszono łączenie pasa,
  • polepszono obsługę państwowych limitów prędkości,
  • polepszono obsługę kolizji,
  • polepszono obsługę priorytetu skrzyżowania,
  • polepszono obsługę przyspieszenia,
  • zwiększono karę nawigacji dla niepołączonych pozycji, dlatego nie są one wybierane jeśli jest lepsze rozwiązanie,
  • więcej poprawek AI.
Dźwięki:
  • wyważono głośność dźwięków wszystkich ciągników,
  • zredukowano głośność deszczu wewnątrz kabiny,
  • dodano dźwięk wiatru podczas jazdy na zewnątrz pojazdu,
  • nowe dźwięki dla lasu,
  • nowe dźwięki fabryk,
  • zmieniono dźwięk otoczenia w pobliżu miast.
Edytor map:
  • naprawiono liczbę znaków drukowanych przez komendę "g_item_count",
  • zapewniono powiadomienie o automatycznym zapisie i dopuszczono, aby powiadomienie było odroczone,
  • załadowana mapa po automatycznym zapisie zachowuje się tak jak normalna mapa,
  • naprawiono interakcję pomiędzy zoomowaniem przy użyciu kółka w myszce, a zoomowaniem i zmianą prędkości lotu,
  • okno nakładki mapy obsługuje wielozaznaczenie,
  • zawartość przeglądarki pokazuje informacje dla obecnego widoku i wariantu,
  • polepszono obsługę zawartości menu dla wyłączonych akcji,
  • poprawki w edytorze znaku,
  • obcięte nazwy modeli w oknie modelu,
  • edytowalny model znaku nie może być dodany do mapy,
  • naprawiono inicjalizację interfejsu użytkownika w edytorze znaku,
  • usunięto pole wyboru prędkości w mieście z pozycji okna miasta,
  • dostrojone kolory w zawartości przeglądarki,
  • wsparcie dla kolekcji znaczników w zawartości przeglądarki, 
  • naprawiono zamykanie się okna szukającego wszystkich odnośników,
  • naprawiono pokazywanie aktywów roślinności w zawartości przeglądarki,
  • edytowalne okno znaku ma pozycję i rotację pola edycji,
  • dopuszczono do mieszanego wyboru edytowalnych i nieedytowalnych znaków,
  • rotacja pojedynczego przedmiotu odbywa się w przestrzeni lokalnej,
  • kopiowanie i wklejanie w konsoli nie zakłóca operacji kopiowania w edytorze,
  • usunięto przestarzałe pole wyboru "bez ciężarówek",
  • dodano pozycje obszaru ruchu dla określenia lokalnych zasad dla AI,
  • tylko zasady z kompatybilnymi nazwami są pokazywane w oknie obszaru ruchu,
  • okno z pozycją obszaru ruchu pokazuje nazwę zasady zamiast znaku jeśli nazwa jest dostępna,
  • polepszono renderowanie zapowiedzi w zawartości przeglądarki,
  • edytor znaku jest zamknięty przed odświeżeniem znaku,
  • w edytorze znaku pokazywane są wartości RGB zamiast BGR,
  • naprawiono anulowanie dla pozycji prefabów,
  • dodano anulowanie dla okna węzła,
  • polepszono zarządzanie kolekcjami,
  • polepszono funkcję przeciągnij i upuść,
  • operacja zastąpienia obsługuje teraz wyglądy i warianty prefabu,
  • nazwy państw są pokazywane jako zlokalizowane w oknie węzła,
  • plik wsadowy zastępujący komendę obsługuje teraz pojedynczy wpis ze znakiem " * " w celu oznaczenia wszystkich sektorów,
  • plik wsadowy może również zastąpić warianty i wyglądy prefabu,
  • polepszono obsługę precyzji kilku obliczonych wartości, aby zredukować ilość niepotrzebnych zmian w plikach mapy podczas przyszłych przebudów tej mapy.
Tworzenie modyfikacji:
  • wsparcie dla różnych rozmiarów kół,
  • zwyczajne nazwy dla przekładni w skrzyni biegów,
  • znacznie wzrosła liczba miast obsługiwanych przez mapę w interfejsie użytkownika,
  • maksymalny czas jazdy i czas spania są skonfigurowane w pliku "economy data",
  • dodano tolerancję dla wykroczenia po przejechaniu na czerwonym świetle w pliku "police data",
  • odporność powietrzna i tarcie są skonfigurowane w pliku "physics.sii"
  • zmieniono nazwę kilku zasad drogowych w stosunku do obszarów miasta.

Autor tłumaczenia: Finder

Jak widzimy zmian jest ogrom, to tylko pokazuje jak SCS wspiera grę! Niestety wprowadzając wszystkie zmiany od nowa, podobnie jak kiedyś wszystkie mapy nie działają, więc pozostaje uzbroić się w cierpliwość i czekać na ich dostosowanie do obecnej wersji gry.

1 komentarz: